Aerobik

Mi az Aerobik?

Az Aerobic elnevezés az “aerob” (oxigént igénylő)szóból ered. Zenére végzett alakformáló, erő és állóképességet növelő mozgásforma. Edzés közben a szív- és éredényrendszer (a szív, a tüdő, vérerek) reakciója a megnövekedett terhelésre növeli a szervezet számára hozzáférhető oxigén mennyiségét. Az aerobic foglalkozásokon különböző eszközöket használunk (kézi súly, kis labda, gumikötél, step lépcső) és ezekkel tesszük színessé és változatosabbá az órákat.

Ha rendszeresen jársz az edzésekre akkor ez és ez lesz a hatása, ez történik veled, így fogod érezni magad:

A rendszeres aerobic edzés javítja az állóképességet, erősíti a szívet. Kalória égetésre az egyik legjobb edzés forma, az egész testet alaposan átmozgatja. Ez egy vidám edzésforma, ami nem csak a testre de a lélekre is jó hatással van.

Kinek ajánljuk?

Az Aerobicot elsősorban nőknek ajánljuk, akik szeretnének fogyni, formálódni vagy csak kiereszteni a napi gőzt és jól érezni magukat. Azoknak, akik szeretik a közösen végezhető gyakorlatokat, a jó hangulatban, a pörgős zenéket és szeretnek mosolyogva izzadni, formálódni.

Mely izomcsoportokat mozgatja meg?

Célja a fizikai kondíció, elsősorban aerob állóképesség fenntartása és fejlesztése, a testtartásban résztvevő főbb izomcsoportok erejének növelése, nyújtása és mozgáskoordináció tudatos fejlesztése.

Ezeket hozd magaddal az órákra:

Amire szükséged lesz: edzőcipő, kényelmes váltóruha, törölköző és innivaló.

A sportág története, hogyan fejlődött a sport?

Vannak, akiknek az aerobikról elsőre az amerikai James Fonda, a hetvenes évek színésznője ugrik be. Az ő nevéhez fűződnek az első aerobic videokazetták, ő hozta divatba ezt a újfajta mozgást és általa lettek népszerűek a fényes tornadresszek és a vastag bokavédők is. Kevesen tudják viszont, hogy az aerobic-ot egy amerikai orvos, fejlesztette ki a NASA kérésére az űrhajósok fizikai frissességének megőrzése céljából. Az Aerobic jelentése, pulzusszámok Az aerobic szó az aerob kifejezésből származik, amely arra utal, hogy oxigén jelenlétében történik az izomzat működése, vagyis egy meghatározott pulzus intervallumon belül hajtjuk végre a gyakorlatokat. Pontosabban a pulzus számunk nem éri el azt a határt, amikor az izom már tejsavat kezd el termelni. Egy Cooper nevű amerikai orvos aerobikról szóló könyve 1968-ban jelent meg, mely hatalmas sikert aratott és elindította az aerobikot világhódító útjára. Az ezt követő két–három évtized alatt az aerobikos mozgásfajták folyamatosan fejlődtek. Ennek az időszaknak a termékei a dance aerobik, a vízi aerobik, vagy a step aerobic. Az aerobic Magyarországon Magyarországon 1983-ban tört ki az aerobik láz, ami azóta is töretlen népszerűségnek örvend elsősorban a hölgyeknél. Természetesen a kezdetektől fogva némileg változtak is a legnépszerűbb gyakorlatok, valamit újabb és újabb stílusok alakultak ki. A legtöbb változat a kardió (aerob gyakorlatok) mozgásra épül, ám megjelentek az erőt, az izomzatot fejlesztő formák mellett a testtartást, a mély izmok tónusának fenntartását célzó aerobik típusok, melyek legtöbbször valamely eszköz segítségével érik el a kívánt hatást. Az erősítő aerobic edzéseknek nem célja a hatalmas izomtömegek fejlesztése, inkább az egészségmegőrzés és az esztétikusan karbantartott test a fő irányvonal.

Az edzéseket ki tartja?

Tőszeginé Komlósi Gabriella

Csoportos óravezető

Óráim: Aerobik, Gymstick, Bosu Aerobik

Kapcsolat

Címünk:

3525 Miskolc Széchenyi István út 3-9 1.emelet

Nyitvatartás

Hétfő: 6:30-22:00
Kedd: 6:30-21:00
Szerda: 6:30-22:00
Csütörtök: 6:30-21:00
Péntek: 6:30-21:00
Szombat: 8:00-15:30
Vasárnap: zárva

NévKötelező